Çanakkale’de Bayram Namazı

Çanakkale’de savaş ilerlediği zamanlarda bayram gelmişti askerler bayram namazı kılmak istiyorlardı. Üst rütbeli bir asker aracılığı ile bu isteklerini komutanlarına bildirirler.Bu isteğe gelen cevap olumlu değildir çünkü böyle bir namaz kılınacak olsa düşman yerimizi tespit edip tüm askerlerimizi öldürebilirdi.

Çanakkale`de bayram namazı

Bayram sabahı geldiğinde ortalık aşırı derecede sislidir. Buna güvenen askerler gruplar halinde gizlice bir alana giderek namazı orada kılmayı planlarlar ama hedefledikleri alana gelen askerler orada başka arkadaşlarınında olduğunu görürler bu şekilde birçok asker aynı alana gelmiştir. Namazlarını büyük bir haz ile kılmışlardır.

Bu sırada karşı cephede bulunan senegal askerleri(kandırılarak gelen müslümanlar) savaştıkları kişilerin müslüman olduğunu anlarlar ve savaşı bırakmaya karar verirler. Bu durum itilaf devletlerini zor durumda bırakmış bu askerlere ne yapacaklarına karar verememişlerdir.

Bizim askerlerimizin Allah sevgisi karşılıksız kalmamış ve hemen mükafatları gönderilmiştir.

MURAT KAHRAMAN’a uyarılarından dolayı teşekkür ediyoruz. Biz de bu fotoğrafı temsili bir fotoğraf olarak düşünmüştük.

16 Yorum

  1. melis said,

    Ocak 14, 2007 9:45 pm

    bence komutanının izin vermesi gerekiyordu.

  2. ahmet said,

    Şubat 9, 2007 3:16 pm

    çok hoş eline sağlık

  3. akın said,

    Şubat 18, 2007 5:25 am

    hani deriz ya her şeyde bir hayır vardır diye….işte tam bu olayın üstüne söylenecek yorum.bu vatan imanlı insanların o imanının hürmetine bu güne kadar geldi.simdi imanlı görünen onun bunun dizine barzani ile beraber kapanan o basbakan a göstermek lazım bu fotografı…kime egilmek gerektiğini görmesi bilmesi lazım…akın-gökbörü

  4. erhan altun said,

    Şubat 18, 2007 7:24 pm

    merhaba ben erhan onların namaz kıldığı yerde tarlalarımız var. oradan geçerken inanki onları görür gibiyim ruhları şad olsun

  5. hasan said,

    Mart 6, 2007 11:40 pm

    işte türk askeri boyledir ki hem dinine hemde ülkesine saygılıdır

  6. ömer serdar alper said,

    Mart 6, 2007 11:43 pm

    bravo türk askerine çok ii yapmış allah tarafından ise müslüman asker gelmiş karşılarına ben bu yazıyı görünce ağladım ben duygusalımdır herkese selamlar mehmetçik ilkoğretim okuluna sizi seviyorum necmi dursun ve mahmut gündüz

  7. uşak mehmetçik ilköğretim okulu 8-b 1095 numaralı öğrenci ömer serdar alper said,

    Mart 6, 2007 11:48 pm

    bravo türk askerine çok ii yapmış allah tarafından ise müslüman asker gelmiş karşılarına ben bu yazıyı görünce ağladım ben duygusalımdır herkese selamlar mehmetçik ilkoğretim okuluna sizi seviyorum necmi dursun ve mahmut gündüz

  8. Murat KAHRAMAN said,

    Mart 11, 2007 8:32 pm

    Kan damlayan şerefli alınlarınızdan binlerce kez öpüyorum ey Bedr’in Arslanları kadar şanlı Gazi Çanakkale’mizin aziz ŞEHİTLERİ. Değerli okuyucular (böyle bir siteyi ve Çanakkale Şehitlerini merak ederek araştıran her insan değerlidir) elbette Aziz Şehitlerimiz ve asil gazilerimiz Çanakkale savaşları sırasında adım adım dualar etmişler, Kur’an okumuşlar, Salavatlar getirmişler ve namaz kılmışlardır. Hatta cephede bir ağızdan ezanlar bile okumuşlardır. Ancak, yukarıdaki fotoğraf zannedersem Bolayır civarında (toplanma yerlerinden birinde) bir AKŞAM NAMAZI sırasında çekilmiştir. Dikkat edilirse namaz kılan askerlerimizin sağ-geri tarafında batmakta olan güneşin kızıllığı görülmektedir. Şayet bu Bayram Namazı olsaydı doğmakta olan güneşin kızıllığı biraz yükselmiş şekilde sol-ön tarafta görülmeliydi. Tabii ki pek çoğu şehid olmuş olan aziz yiğitlerimiz ateş altında tuttukları oruçlarından sonra 12 Ağustos 1915 günü RAMAZAN BAYRAMI NAMAZLARINI da kılmışlardır. Lakin yukarıdaki fotoğraf o fotoğraf değildir. Şühedaya rahmet, gönüldaşlara saygılar sunarım. Murat KAHRAMAN (Öğretmen-Şair-Yazar) İST.

  9. Murat KAHRAMAN said,

    Mart 11, 2007 8:38 pm

    Murat KAHRAMAN murathoca34@mynet.com

  10. erhan altun said,

    Mart 16, 2007 1:59 am

    RAHMETLİ DEDEM ŞEHİT BEYBAŞLI HALİL(1 MECİD BORÇ HİKAYESİ) :TÜRK İNSANIN BORCUNA NE KADAR SADIK NE KADAR DÜRÜST ÖLÜM ANINDA DAHİ ARKADAŞINDAN HELALLİK İSTEMEYİ UNUTMAYAN BU İNSANIN ANISINI YAŞATMAK İÇİN ŞEHİTLİKLERE BİR YAZI YAZILSA DAHA İYİ OLUR DİYORUM

  11. {KEMAL} said,

    Mart 26, 2007 9:05 pm

    Biz türkler vatanımıza ve dinimize sahip çıkan türk genci olarak bu vatana göz dikeni aynı bu çanakkle zaferindeki gibi vatanımıza göz dikenleri anlından vuracağızzz…

    ÇANAKKLE ZAFERİNDE KANLARINI DÖKEN TÜRK ASKERLERİNİN RUHU
    ŞAH OLSUN!!!!!

  12. Soner KARAKUZU said,

    Mart 30, 2007 10:53 pm

    Merhabalar,

    Aziz şehitlerimizi saygı ile anıyorum. Hepsinin ruhları şâd olsun.

    Benim siz değerli kardeşlerimden bir ricam olacak.

    Acaba yukarıda kullanılan fotoğrafın orjinal nüshası nerededir? Bir de eğer elinizde bu resmin büyük .jpg formatında varsa – ama altında herhangi bir yazı mevcut olmayacak – benimle paylaşabilir misiniz?

    sonerkarakuzu@yahoo.com

    Şimdiden teşekkürler.

    Saygılarımla

  13. erhan altun said,

    Nisan 15, 2007 9:36 pm

    ON SEKİZ MART BİNDOKUZYÜZ ONBEŞ

    KİM BİLİR BURADAKİ ŞEHİDİN YAŞINI
    HANGİ SERSERİ KURŞUN VURMUŞ BAŞINI
    VURULDUĞU AN BİLE ÇATMAMIŞ KAŞINI
    TARİH ON SEKİZ MART BİNDOKUZYÜZ ONBEŞ

    DÜŞMAN DÖRT BİR YANDAN SARIYOR
    TÜRK,İMAN GÜCÜYLE ÇEMBERİ YARIYOR
    DOLDURMUŞ SİLAHINI MERMİYİ ATIYOR
    TARİH ONSEKİZMART BİNDOKUZ YÜZ ONBEŞ

    ARKADAŞI ŞEHİT OLMUŞ YANINDA YATIYOR
    MELEKLER HALKA OLMUŞ YUKARIDAN BAKIYOR
    ŞEHİTLİK MERTEBESİNİ BOYNUNA TAKIYOR
    TARİH ON SEKİZ MART BİN DOKUZ YÜZ ON BEŞ

    ERHAN ALTUN sair17_@Hotmail.com

  14. erhan altun said,

    Nisan 16, 2007 12:02 am

    BEYBAŞ KÖYÜNE ÇANAKKALE SAVAŞINDA ŞEHİT DÜŞEN ŞEHİT HALİL VE SİLAH ARKADAŞLARININ ANISINA KÜÇÜK BİR ANIT YAPTIRMAK İSTİYORUZ .YARDIMCI OLURMUSUNUZ.TEŞEKKÜRLER

  15. SABAN ESER FRANSA said,

    Nisan 30, 2007 12:52 am

    butun arkadaslara saygilarim var, ama ben 30 yildir bu allahin gavuru ile yasiyorum. ve yasim 36, ama goruyorumki, yurdisinda kalan bir turk kadar ulkesine ozlem duyamasiniz.
    Arkadalar yaslarinizi bilmiyorum ama soyledikleriniz bana cok hafif geliyor,neymis komutan bayram namazina izin vermeliymis, siz savasi cocuk oyuncagimi saniyorsunuz, yuce kitabimiz kurani kerimi okuyum ve savas halindeki askerler nelerle hukumlulerdir o konuda biraz bildi edinin.
    BIR ATA SOZU VAR ONU UNUTMAYALIM TURKUN TURKTEN BASKA DOSTU YOKTUR
    Turk gencligi avrupaya ozenmesin sizler burayi bi tanisaniz ben izine geldigim’de turk gencliginin haline aciyorum, bu guzel vatan dururken ve dusmanlarimiz ince ince hesaplar yaparken sizler bu gavurlarin tuzagina dusmeyin mini etek geyipte orasini burasin acmakla ve makiyaj yamakla vesariye,,,,TV kanalarin’da ben sosyetik biriyim,, konosurken cumlerime ora’dan bura’dan duydugum yabaci kelime katayim diyenler bu guzelim turçe dururken sapik supuk konusanlar beni korkuduyor,
    BEN DERIMKI HER BIR TURK VATANDASI GENDISINI BAZEN TARTMALI VE KENDISINI O SAVAS GUNLERI ICIN’DE GORMELI VE BIR ASKER OLDUGUNU DUSUNMELI HEPIMIZ INSANIZ HEPIMIZ ANA KUZUSUYUZ O ZAMANDAKI 15 VEYA 20 YASLARINDAKI ASKERLERIMIZ NE KADAR KORKUNC OLAYLAR YASADILAR BIR KURBANLIK KOYUN KIBI OLUME KITIGINI DUSUNMELIYIZ VE O SEYITLERIMIZIN BIZLERIN BU GUNLERE KELMEMIZE NE KADR FEDAKAR OLDUK LARINI BIRAZ ANLAYABILIRIZ HEPINIZE SELAMLAR;

  16. nurullah said,

    Haziran 16, 2007 7:44 pm

    ………..
    O rükû olmasa dünyada eğilmez başlar
    ……….


Bir Cevap Yazın

