Sevgilinin Cevabı

Bir gün bir aşık sevgilisinin kapısına gidip kapıyı çalınca sevgili içerden seslendi.

“Kapıyı kim çalıyor, kim o!”

Aşık cevap verdi:

“Ey yüce sevgili kapına gelen benim, ben zavallı sadık kölen.” dedi.

Sevgili kızarak bağırdı.

“Çekil git kapımdan sen daha olgunlaşmamışsın. Bu sofrada hamlara yer yok, bu ev küçük iki kişi sığmaz.” dedi.

Zavallı adam çaresiz oradan ayrıldı tam bir yıl o sevgilinin ayrılığıyla yanıp dolaştı kavrulup pişti. Bir sene sonra sevgilinin kapısına geldi kapıyı çaldı. Sevgili içerden seslendi.

“Kimdir o, kim kapımı çalıyor?”

Çaresiz aşık perişan bir halde cevap verdi:

“Ey cana can katan sevgili ey bir bakışıyla binlerce aşığı perişan eden, gönlümü alan sensin.” dedi.

Sevgili seslendi:

“Madem ki sen bensin ey ben gel içeriye, gönül evi dardır oraya iki kişi sığmaz.” dedi.

14 Yorum

  1. elif 1980 said,

    Mart 7, 2007 10:40 am

    bence güzel değil

  2. zekiye said,

    Mart 12, 2007 5:16 pm

    ne şimdi anlamadım çekici deil

  3. suna said,

    Mart 15, 2007 1:35 am

    hikayede anlatılan ilk gelmesinde henuz ham olduğunu gerçekten olgunlaşmadığını soyleyip gonderdi gerçekten severse vazgeçmezdi zaman geçti aşığın sevgisi azalmadı arttı ve hatta artık aşık kendisi değil sevdiği oldu ve sevgili onu kabul etti çok guzel bir hikaye

  4. ebra said,

    Mart 15, 2007 2:55 pm

    berbat anlamsız bir hikaye ve ayrıca aşk diye birşey yoktur bu bir gerçek. kızın yaptığıda aptallık. doğrusu böyle şeyler bana saçma geliyor

  5. ASLI said,

    Mart 15, 2007 6:04 pm

    ASLINDA BENİM AŞKIM YOK ŞAKA DEMİŞTİM..AMA AŞK DİYE BİRŞEY VARDIR…BİZİM OKULDA OLAN BİRŞEY BENCE SEVMEK GÜZEL….AMA YAŞINMI BİLMEK LAZIM…..YAPRAK DALINDA ÖLMEK ÇAGINDA SEVMEK YAŞINDA GÜZELDİR BUNLARA EN GÜZEL ÖRRNEKTİR BYYYYYYYY

  6. gamze said,

    Mart 15, 2007 8:40 pm

    ebraya katılıyorum anlamsız saçma sapan

  7. beyza said,

    Nisan 3, 2007 8:28 pm

    böyle seylere sacma falan demeyin bence sizin seviyenize baglı seyler anlamadıgınız konular hakkında yorum yapmayın!!!

  8. ismail çayıroğlu said,

    Nisan 18, 2007 11:38 pm

    bence burda anlatılmak istenen ilahi aşktır.mevlana gönlümüzde başka nesnelerin sevgisi de varsa gerçek ilahi aşkı yakalamanın mümkün olmadığını belirtmek istemiş.

  9. ülkü said,

    Nisan 25, 2007 11:06 pm

    arkadaşlara tavsiyem anlamadıkları konuda yorum yapmamaları.divan edebiyatında aşkın büyük yeri vardır,bu mecazi bir aşktır,sevgiliye kavuşma zordur,istenilen birşey de değildir.acı çekmek insanı olgunlaştırır,önemli olan bu olgunluktur,bu olgunluğa eriştikçe insan sevgiliye ve yaradana daha çok yaklaşır.

  10. Murat said,

    Nisan 26, 2007 8:11 pm

    Aşkı yaşayan bilir, tıpkı yağmuru ıslananın bildiği gibi..
    Sevgi yok ki toplum da aşk olsun…

  11. Murat said,

    Nisan 26, 2007 8:13 pm

    Bu arada..evlenmeden bir bekarın evine giren bir kişi aşık olsa ne yazar..Ahlaksızlık!

  12. sevdakar said,

    Mayıs 11, 2007 8:22 pm

    aşkın en güzel tarifi ytapılmış,seven de sevilen de bir olunca aşkın hakikatine varılır.

  13. Sinank said,

    Haziran 11, 2007 10:29 pm

    Arkadaşlar anlaşılmaz ve saçma değil. Belki yanlış şekilde yorumluyor olabilirim ama çıkardığım anlam şu. Sevgilisinin kapısını ilk çaldığında kendisini ve sevgilisini iki ayrı ikişi olarak görüyordu, o yüzden gerçek bir aşık değildi ve ham olduğu için reddedilmişti. İkinci kez gelişinde ise aşk acısı çekerek, olgunlaşarak gerçek anlamda ona aşık olarak, sevgilisi ve kendisini birleştirerek tek bir kişi gibi görmekteydi artık. Böyleliklede gerçek aşkı bulduğuna inanarak sevgilisi tarafından kabul görüyor. Tabiki mesnevide daha derin anlamlar ve daha latif noktalar vardır. Benim anladığım bu ve açıkcası benim oldukça da hoşuma gitti.

  14. Muhammed Oğuz said,

    Haziran 19, 2007 10:27 am

    13-14 yaşlarındayken babamın kütüphanesindeki kitapları okumak isterdim babam bazı kitapları okumama izin vermezdi ve ben bunun sebebini anlamazdım.. Şimdi babama hak veriyorum çünkü bazı alimlerin anlattıklarını anlayabilmek herkezin işi deil.. yukarda yapılmış olan yorumlarda bu tezimi doğruluyor olsa gerek.. selam ve dua ile..


Bir Cevap Yazın

